fbpx

Karolina Brorsson Wallin är VD & partner i Protosell, flerfaldig  Gasell-företagare och är starkt engagerad i frågor kring framtidens försäljning och entreprenörskap.

Karolina är också styrelseordförande i Fin Tech-företaget Modern Car Group,  Edtech-bolaget StudyBee samt ledamot i styrelserna i Nyföretagarcentrum Skåne Nordväst och Styrelseakademien Skåne. Karolina är även medlem i fullmäktige i Sydsvenska Industri- och Handelskammaren i European Parliament of Enterprises.

Vi vill gärna lära känna dig

Protosell skapades ur en dröm om att hjälpa företag med starka och bärkraftiga affärsidéer att nå sin fulla potential genom smarta försäljnings-strategier. Under åren har vi sett fantastiska företag med stark innovationskraft och en önskan om att göra världen till en bättre plats kunna nå sina mål med hjälp av en starkare säljkultur. Den ständiga frågan vi arbetar med är ”hur ska man kunna sälja mer och hållbart i en värld som tenderar att snurra i en allt snabbare takt där kundernas köpbeteende hela tiden ändras”?

Ökad försäljning- vårt självklara fokus

Vår nisch inom operationell resursförstärkning och optimering inom både försäljning, marknadsföring och utbildningar, har under året utvecklats. Detta genom att vi bygger upp både team och exekveringsplaner för att hjälpa företag att komma i kontakt med köpare som har ett reellt behov av företagets tjänster eller produkter. Redan tidigt i Protosells resa riktade vi in oss på branscher som hade ett tydligt behov av mänskliga bärare av varumärkets värden. Typiskt för just detta är företag som säljer på förtroende och har komplexa produkter eller tjänster, så som advokater, revisionsföretag, it-företag, industriföretag, banker, fordonsindustrin, mötesindustrin och kreativa branscher. Och såklart även statliga verksamheter och andra organisationer.

Vi har funnits i över 20 år.

Och det är 20 år av konstant förändring. Många säger att vår omvärld och plattform för att driva affärer har förändrats från grunden under alla de här åren. Men där håller vi inte riktigt med. Förutsättningarna har såklart ändrats, men navet i goda affärer företag emellan är fortfarande den mellanmänskliga relationen. Det är metoderna för hur man skapar relationerna som utvecklas. Därför är det just de relationsbyggande taktikerna och verktygen som vi lägger fokus på för att vara i takt med samtiden. Både idag och imorgon.

Från starten 1999 har just försäljning och kundrelationer varit vårt hjärta.

Vårt tjänsteutbud har förändrats och förädlats genom åren och där vi gjort resan från att leverera implementationer av CRM-system, till att bli en förlängning av företagets egna säljorganisation. För att sedan koppla samman det mänskliga mötet med digital marknadsföring och kommunikation. Detta ger oss en unik position på marknaden. Där den interna kunskapen inom både affärsdrivande relationer och digitala verktyg är enastående.

Idag är vi en fullservice byrå med över 50 medarbetare.

Vi arbetar i olika former och flertalet kanaler för att hjälpa våra kunder att accelerera sin försäljning. Det personliga mötet är fortfarande oftast en målsättning i våra kundprojekt samtidigt som allt fler företag förstår vidden av kundernas helhetsupplevelse, även inom B2B. För kundresan varken börjar eller slutar vid det mellanmänskliga mötet. Därför är det en växande uppgift för oss på Protosell att med rätt kompetenser och verktyg orkestrera hela kundresan åt våra kunder. Och jag känner verkligen en enorm stolthet, över både våra kunder och medarbetare, för det vi tillsammans åstadkommer. Där alla delar av organisationen samarbetar och bidrar till den kommunikativa symfoni som ger våra kunder konkreta resultat – vilket är ökad försäljning.

Karolina Wallin Brorsson
VD Protosell AB