fbpx

Dib Hotels

Tack vare att Protosells Sales Development Representatives har bokat in väl förankrade möten med rätt beslutsfattare i den takt som vi har efterfrågat så har Protosell krattat manegen för våra säljare och skalat ner ledtiden på säljprocessen

Dib Hotels

Gustaf Bjerne CCO

I en bransch som sägs ha existerat lika länge som människan varit på resande fot, såg några entreprenörer möjligheten att ändra på föråldrade föreställningar kring att bara konkurrera om övernattningsmöjligheter - till att istället skapa destinationer värda en resa.

Dib Hotel är hotellutmanaren som får hotellen att tävla om att få dig som gäst. Dib Hotel förhandlar med hotellen om de bästa dealsen med upp till 65% längre priser än vad som syns online. Dib Hotel gör detta möjligt genom att inte visa hotellet under själva bokningsprocessen. Kunden berättar bara vilka preferenser de har såsom standard och läge, sen sköter Dib Hotel resten.

Vad var er utmaning?
Dib Hotel är i en expansiv fas, vår utmaning har varit att vi själva inte har haft tiden eller de interna resurserna som krävts för att boka in nykundsmöten i den takt vi efterfrågar samtidigt som det har varit viktigt att vi resursoptimerar. Vi anser att för att få ut max av varje individ så är det viktigt att varje person gör rätt sak. Våra utesäljare ska vara ute och träffa de potentiella kunderna och vi har behövt någon som enbart har fokus på att boka kvalitativa möten.

Hur löste Protosell utmaningen?

Det har gjort att vi har kunnat få igång våra säljare snabbare än vad vi hade räknat med och onboardingprocessen har blivit nämnbart bättre.

Vad blev resultatet?
Vi har kunnat skala vår verksamhet och fylla säljperioder på ett helt annat sätt än om vi hade behövt fokusera på att både vara ute och träffa potentiella kunder och ringa och boka in kvalitativa möten själva inhouse. Vi har fått in flertalet affärer från start och har spännande leads i pipen som vi tror kommer leda till affär snart.

Gustaf Bjerne CCO, Dib Hotel