google-site-verification=yLp-d8UuJdQSq6J-_GkWiR3QHI20biE6GcrQwpk5IbA
säljblogg

Re-branda ditt varumärke

Att re-branda sitt varumärke kan ge ett nytt lyft. Det kan vara ett sätt att visa att man tagit ett nytt steg eller utvecklat sin tjänst eller produkt.

Lyft ditt varumärke med re-branding

Även de stora varumärkena re-brandar med jämna mellanrum. Att ändra i färgskalan eller göra små ändringar i sitt varumärkes tonalitet är inget ovanligt. 

Sales development representative

Inget ska vara skrivit i sten. En re-branding kan hjälpa dig att lyfta ditt varumärke mot nya höjder.

Genom din grafiska profilering utåt kan du förmedla den känslan du vill uppnå ut mot dina kunder. Allt ditt content och copy visar vad ditt företag står för.

Hur kan man re-branda?

Det finns hjälp att få, antingen om ni har en marknadsavdelning in-house eller ta hjälp av en extern byrå. Vi som arbetar här på Protosell är utbildade inom grafisk design, SEO, WordPress, marketing automation och best practice i sociala medier. Här nedan finns ett exempel på en re-branding av företaget Lifenergy.

Före re-branding

Efter re-branding

re-branding

Re-branding insatserna var följande:

  • Re-brandade 7 sidor på hemsidan
  • Komprimerade tidigare content till 7 sidor
  • Ändrade layouten
  • Vi ändrade färg på logotypen
  • Tog fram en ny grafisk profil
  • SEO optimerade
  • Mobilanpassade hemsidan
Rulla till toppen