Just nu tar vi pulsen på den hetaste appen för att ge dig insikter på hur du kan använda ClubHouse för att öka din försäljning. Vid detta laget har väl de flesta hört talas om det senaste social media forumet som är helt ljudbaserat. Prata om och lyssna på ämnen i olika rum som du tycker är intressanta. Men hur ska man tänka som företagare om du vill ta del av fördelarna av detta forum?
ClubHouse fakta: Appens grundare är Rohan Seth och Paul Davison de skapade moderföretaget Alpha Exploration Co i början av 2020. Den 1 februari 2021 hade Clubhouse 2 miljoner användare världen över. Du kan hitta flertalet kända personer som ex. Beyoncé i appen. I nuläget är det gratis att använda appen som värderats till en miljard dollar.
Man kan förklara det som ett digitalt chattforum där man diskuterar allt mellan himmel och jord i olika rum. Det går att söka upp i princip allt du kan tänkas vilja prata om. Som senaste trenderna inom marknad och SEO optimering, business growth eller varför inte delta i gruppen Business & Marketing boss.
Att använda själva appen gör inte automatiskt att man lyckas. Utan du behöver såklart använda dina insikter rätt för att öka försäljningen. Tänk på det som ytterligare ett bra verktyg i din B2B låda. Använder man ClubHouse på rätt sätt, med rätt intentioner så kan det leda till en ökning av försäljningen. Du kan även knyta värdefulla kontakter inom din bransch, för här befinner sig experter som pratar och delar med sig av just sin expertis. Detta får du genom att vara med i rätt konversationsrum.
Rent praktisk så gå med i grupper som ger dig värde, där de människorna du vill ha råd från befinner sig, välj ämnena noggrant. Var noga med att även du tillför värde i gruppsamtalen. Sälj inte -informera.
Att du tar en aktiv del i konversationerna är viktigt om du vill få uppmärksamhet inom ditt område
Gå vidare med att co-hosta i grupper för att nå ut mer, bli ”partner” med människor du vill ska vara med – för att hosta rum inom ett ämne ni bestämmer. Se till att addera värde i ditt rum genom ett intressant ämne och personer. Så andra vill lyssna, ta kontakt med ditt varumärke, följa dig på andra sociala kanaler.
Du kan även skapa dina egna chattrum inom ditt expertområde för att bygga upp din egen Community av följare. Det är också en autentisk väg för att interagera med kända personer.
Lycka till!