Chat with us, powered by LiveChat
x

Nya arbetstillfällen skapas när Protosell bygger upp tjänsteenhet för bilägare

 

Pressmeddelande den 27 augusti 2019

Protosell, som hjälpt företag att accelerera försäljningen i 20 år, har byggt ett nytt affärsområde, Bileasy, som syftar att hjälpa företag skaffa ett mer ändamålsenligt bilägande.

 

”Under åren har Protosell byggt upp unik kompetens inom området kring transaktioner kopplade till bilägande, något som vi vill att fler företag drar nytta av”, säger företagets VD Karolina Wallin Brorsson.

Fordonsbranschen har länge varit ett prioriterat fokusområde för Protosell, vilket också lett till att vi fått djup insikt i de gap på marknaden som idag inte fungerar optimalt. Genom Bileasy tar företaget position i transaktionskedjan mellan köpare och säljare, och genom ett raffinerat system kopplar ihop rätt företag med rätt säljare av bil, finansiering, försäkring, eftermarknad mm.

Protosell, som har sitt säte i Ängelholm, kommer fortsätta expansionen i trakten och räknar med att det kommer skapas ett flertal tjänster, primärt som kundrådgivare, men även inom utveckling/IT.

Affärsområdeschef är den mångårige medarbetaren på Protosell, Joakim Hultén.

”Det är en fråga om att demokratisera relationen mellan köpare och säljare, och helt enkelt hjälpa företag att välja de mest moderna och hållbara alternativen för transport. Här ser jag att vi kommer göra stor skillnad. Att vi dessutom bidrar till att skapa fler arbetstillfällen i trakten är också riktigt kul”.

Bilbranschveteranen David Srb som anslöt till teamet i augusti, bygger strategiska samarbeten med återförsäljare och generalagenter, men också med utmanare inom bildelningstjänster och för eftermarknad såsom service, tvätt och lackbehandlingar.

”Trots bilsektorns århundrade av banbrytande innovation, har evolutionen kring hur man säljer bilar och även kundupplevelsen stått stilla. Tills nu. Hur kunden vill köpa har förändrats, maktbalansen inom bilbranschen likaså. Dels gör elbilar sitt intåg men även självkörande bilar, samtidigt blir bilhandeln mer och mer blir digital. Tillsammans med detta vill kunder ha ökad transparens, flexibilitet och bekvämlighet varför delningstjänster och bilpooler ökar i snabb takt. Här har vi en viktig position att ta”, säger David Srb.

Om Protosell:

Med 20 års erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att accelerera försäljningen har Protosell intagit en central roll i kundernas utveckling av sin säljdrivande dialog, där det digitala och det mellanmänskliga samverkar för att nå både resultat och långsiktighet. Vi arbetar både på den svenska och internationella marknaden och har cirka 50 medarbetare med både språklig och kulturell kompetens för framgångsrik försäljning i bland annat Sverige, Norge, Danmark och Tyskland.

https://bileasy.se/

Karolina Wallin Brorsson, 0735-254588 kb@protosell.se

Joakim Hultén, 0733-730378, Joakim.hulten@protosell.se

David Srb, 0733-238855, David.srb@protosell.se