Resultatdriven marketing automation specialist

Som marketing automation specialist har du tillsammans med vår Head of Marketing Automation, ett strategiskt och operativt ansvar för hela vårt marketing automation arbete och ert övergripande mål är att bygga kommunikationsflöden och skapa program som bidrar till en fantastisk kundupplevelse, vilket på sikt förväntas öka både online- och relationsförsäljningen.

 

Om tjänsten

Du är en viktig kugge och samverkar till bättre kundupplevelser och ökade intäkter genom kontinuerlig optimering av verktygen. Du kommer arbeta med många olika digitala kanaler, med stora datamängder och du behöver kunna stretcha dig för att vara i framkant de närmaste åren inom CRM och kundbearbetning och framförallt inom digital kommunikation.

Du kommer att samarbeta med ProToSells digitala specialister och analytiker för att förbättra kundprofilering och optimera kommunikationsflöden över tid. Allt för att säkerställa ökad konverteringsgrad genom hela kundens resa.

Detta är några av de funktioner du som marketing automation specialist kommer ha hos oss:

Delta i workshops och vara lösningsspecialisten inom marketing automation

Konfigurera, testa och starta marketing automation aktiviteter innehållandes e-postutskick, landningssidor, kampanjer, listor och segmentering

Skapa contentflöden utifrån buyers personas

Hantera rapportering, analys och utfall av kampanj kontra målsättning

Kontinuerligt utvärdera och föreslå förbättringar

Övervaka användningen av verktyget för att säkerställa att best practise följs

Arbeta tillsammans med kundernas användare av marketing automation verktyg och hjälpa dem att maximera sin kunskap och användning av systemet

 

 

Vi erbjuder dig

En snabbväxande verksamhet

Ett omväxlande och spännande arbete med möjlighet att jobba deltid på någon av våra kontor i Stockholm eller Göteborg.

Den senaste tekniken

Vi jobbar med de modernaste, digitala verktygen på marknaden.

Sköna kollegor

Idérika, vetgiriga och sprudlande kollegor.

Omsorg

Familjär stämning i en hjärtlig och dynamisk kultur.

Om företaget

ProToSell har sedan starten 1999 byggt ett starkt varumärke, är AAA-ratade (högsta kreditvärdighet, utnämnt till Gasellföretag två gånger och Årets Företag en gång. Vi präglas av en entreprenöriell företagskultur med en sprudlande stämning, tillväxtambitioner och en gedigen branscherfarenhet. ProToSell är ledande i Norden på att genomföra leadsgenererande och säljdrivande aktiviteter som skapar fler affärer och fantastiska kundupplevelser genom framgångsrika möten, seminarier, round table diskussioner och webinarier. Vi skapar digitala marknadsstrategier, arbetar operativt med marketing automation, kommunikationsmaterial, marknadsundersökningar med målet att skapa bra kundrelationer och ökad försäljning. Vi arbetar i en inspirerande miljö där god kommunikation och engagemang är en förutsättning.


  • Digital operation & marketing automation 30%
  • Konverteringsarbete såsom mötesbokning & operationell chatt 80%
  • Utbildningar inom ProToSell Academy 25%
  • Eventsupport 40%

Om dig som söker

Vi söker dig som har god erfarenhet av operativt marketing automation arbete och förstår hur teknik och kommunikation går hand i hand i framgångsrik marknadsföring.

Du som söker har kunskaper och intresse inom både marknadsföring och teknik, och brinner för att skapa resultat. Du är en outtröttlig problemlösare och har en förmåga att på egen hand dyka ned i din uppgift med både teknik och marknadsföringsperspektivet. Du är väl insatt i programmering/konfigurering av marketing automationverktyg och har också en god förståelse för dagens och framtidens marknadsföringsmekanismer.

Dyker det upp problem triggas du av att hitta en bra och effektiv lösning och vågar ställa krav när många vill få igenom sin åsikt.

Hugger du i där du ser att du behövs och har ett prestigelöst förhållningssätt samtidigt som du trivs i en prestationskultur kommer du att trivas i företaget.

Vi vill träffa dig och prata mer om du har…

  • Goda kunskaper inom något/några Marketing Automation-system (Pardot, Eloqua, Marketo, Act-On, Hubspot, Apsis etc)
  • God analytisk förmåga
  • Goda tekniska kunskaper och förståelse för hur tekniken driver marknadsföringen framåt
  • Erfarenhet och djup förståelse av minst ett par marknadsföringsplattformar (CMS, SEO, epost-marknadsföring, “social media”-marketing, pay-per-click annonsering, CRM, business intelligence, Google Analytics, Google Tag manager, etc.
  • Tidigare erfarenhet av att marknadsföra antingen tjänster eller produkter inom B2B
  • Har ett öga för content, färg och form
  • Är resultatinriktad och sporras av att jobba mot tydliga målbilder

Några i teamet du kommer jobba med

Anthony Seymour

Anthony Seymour

Digital Lead

Anthony Seymour är Digital Lead på ProToSell och arbetar med våra kunders digitala transformation, både strategiskt och operationellt.

Paulina Brorsson

Paulina Brorsson

vVD

Paulina Brorsson är vice VD på ProToSell och är den som ansvarar för HR frågor, samt kontaktperson för denna tjänsten.

Paulina har telefon +46704941943

Liza Brännström

Liza Brännström

Senior Account Director

Liza Brännström leder projekledarteamet och arbetar med projektledning av flera av ProToSells kunder.

Patrik Nilsson

Patrik Nilsson

Digital Marketing Strategist

Patrik Nilsson arbetar med att hjälpa ProToSells kunder att integrera teknologi, försäljning och marknadsföring, för att stödja hela kundresan. Läs mer om Patrik här.


Karolina Wallin Brorsson

Karolina Wallin Brorsson

VD

Karolina Wallin Brorsson är VD på ProToSell.

Ansökan:

Är du intresserad av tjänsten, vill veta mer eller tipsa oss om någon som skulle passa för jobbet tveka inte på att ta kontakt med Paulina Brorsson på paulina.brorsson@protosell.se eller +46(0)704941943. Vi vill ha din ansökan innan den 31 januari.

Forna ärkekonkurrenterna satsar i ProToSell för att hjälpa företag att accelerera försäljningen

Protosell bygger vidare på sitt dream-team med rekryteringen av den välrenommerade experten inom outbound, inbound marketing och social selling, Alice Orbelin, tidigare VD på ProToSells ärke-konkurrent. Förstärkningen blir ytterligare en pusselbit på plats i arbetet att hjälpa ProToSells kunder till större framgångar inom såväl digital marknadsföring som personlig försäljning. Alice leder också den nya satsningen på etablering i Göteborg.

läs mer

Ja jädrar vi lyckades!

Vi är stolta, tacksamma & hungriga Under första halvåret 2017 har Protosell skapat 12 nya arbetstillfällen! Det gör oss glada, stolta och tacksamma. För egentligen bygger framgången på en enda sak. Våra kunder tycker om det vi gör! Om vi inte hade varit värdefulla... läs mer

Sömnen & säljet – så når du resultat utan att ta kål på dig själv!

Så når du försäljningsresultat utan att ta kål på dig själv! För oss som jobbar med försäljning (vilket vi alla i någon mening gör) handlar maj också om hur säljmålen uppfyllts under våren. Istället för att du ska skrapa ihop resterna av dig själv när ledigheten börjar närma sig, finns det fortfarande chans att gå in i semesterstämning pigg och stark: läs dina tre tips.

läs mer

ProToSell och eEducation Albert gör gemensam sak för att lyfta mattekunskaper

Efter lanseringen av den digitala tjänsten 2016 har Arta Mandegari och medgrundaren Salman Eskandari rest land och rike runt för att presentera Albert på främst högstadieskolor. Rektorer och mattelärare har fått lära känna den nya, smarta mattehjälparen och ett snabbt växande antal skolor har satsar på tjänsten som komplement till övrigt mattestöd. Eftersom eEducation fortfarande är ett nystartat företag har de tagit hjälp med bearbetningen av den svenska skolmarknaden. ProToSell har fått förtroendet att stötta bolaget i marknadsbearbetningen.

läs mer

Öka försäljningen och välmåendet genom powerwalk på lunchen

Kanske ser din arbetsplats ut ungefär som vår? Kontorsarbete, sammanträden, kundmöten, resor och ett visst mått att press och stress. Många dagar spännande, aktivt och roligt. Men en sak är vetenskapen överens om. Den mänskliga kroppen är dåligt byggd för ett helt stillasittande liv. Sanningen att det typiska ”kontors- och tjänstemannalivet” riskerar att göra våra kroppar och sinnen svagare. Efter att vi en längre tid diskuterat HUR vi skulle kunna erbjuda en motionsform som passar majoriteten av medarbetarna på ProToSell kom vi plötsligt på hur vi skulle öka pulsen hos kollegorna. Lyckligtvis finns det ett enkelt och billigt recept till ökat välmående och rörelse. Ut och gå!

läs mer

Det är under sommaren vinnarna rycker ifrån i säljet

Du vet hur det brukar vara. Lagom till midsommar (eller tidigare) så tycks säljarbetet gå in i semester-läge för att först framåt slutet av augusti ha fått upp farten igen. Med andra ord… nästan 2,5 månaders vakuum och dyrbart förlorad tid i ditt årliga säljarbete. Är det ok med dig (och ditt säljmål)… ok, må så vara…men om du vill mer föreslår jag att du använder de dyrbara sommarmånaderna till att dra ifrån konkurrenterna, men utan att ge avkall på dina härliga semesterveckor. Läs våra fem tips om hur du använder sommaren till att accelerera försäljningen.

läs mer

Kom och lyssna på ProToSell på #gbgtechweek

ProToSell är inbjudna att tala tillsammans med grundaren av Nelly.com, Jarno Vanhatapio. Den tidigare Nelly-grundaren Jarno kommer att berätta om hur han har lyckats driva upp sitt senaste e-handelsbolag, modesajten NA-KD i rekordfart. Karolina kommer att tala om hur digitala och analoga tekniker tillsammans attraherar kunder online och offline och Anthony lägger ut kartan för hur man bäst använder Marketing Automation för att öka försäljningen.

läs mer

En Stad i Ljus – Landskrona om Digitaliseringen & Säljet

Vi alla jobbar med försäljning av något slag; för Landskrona handlar det om att skapa en fantastisk (kund)upplevelse för de som väljer att bo i kommunen.
Det är mycket som talar för att digitaliseringens framfart kommer göra att folk i allt större utsträckning väljer att bosätta sig utanför storstadsområdena, och jag tror att det är läge för kommunerna i regionen att se upp; ett Landskrona som för redan 470 år sedan lyckades med en stark inflyttning av borgare (visserligen med 4 års skattefrihet som inflyttningslöfte) – kommer resa sig igen och blir en tuff konkurrent till de andra havsnära kommunerna.

läs mer

Så bygger du försäljningsframgångar med Minecraft

Minecraft är en fantastisk metafor för hur vi kan förhålla sig till omvärlden, och i förlängningen våra kunder. Man börja ”hacka”, hjälps åt och samarbetar. Det finns inga tydliga regler, ingen riktning. Med andra ord, man prövar sig fram för att hitta den mest framgångsrika modellen. Lite som ”learning by doing”. Så komiskt nog använder jag ett datorspel som metafor för att ge inspiration på hur du kan skapa en mellanmänsklig kundupplevelse (CX) i världsklass.

läs mer

Tystnad lämnar inga digitala spår

Är du ärlig i din vilja att förstå, hjälpa och utbilda din publik – med glädje och kreativitet som ledstjärnor, så kommer du inte bara skapa en inkluderande dialog, utan också locka till dialog bland dina mer tystlåtna anhängare. Detta kommer att bli viktigare och viktigare, eftersom ju yngre publik du vill nå, desto känsligare blir de också för det som INTE är autentiskt. Äkta är det nya svarta, glöm inte det!

läs mer

Dags att slänga dina buyers personas i papperskorgen?

I tider som dessa när disruption är ordet på alla läppar, ja då är det också så att kundernas affärsmodeller, riktningar och prioriterar ändras. Samtidigt som de vackra buyers personas som en gång skapades, helt plötsligt blivit pinsamt ouppdaterade. Byggandet av buyers personas har i många organisationer blivit något som man gjort en gång, en check-in-the-box på att man är en modern och humanistisk leverantör. Men man har fullständigt missat målet genom att utgå ifrån ett alldeles för statiskt förhållningssätt, och glömmer att en buyers persona behöver vara en del av samma snabba evolution som vår omvärld.

läs mer

En fantastisk upplevelse i racet om kunden

Autoropa jobbar väldigt mycket med relationsmarknadsföring och mötet med kunden. När vi behöver gå ut till en lite större publik så har responsen varit avgörande med ProToSells hjälp. Den digitala arenan blir allt viktigare och på våra event har vi också en del yngre bilentusiaster som har över en miljon följare.

läs mer