säljblogg

Forna bank- och energibolagschefen Adnan Krso äntrar Protosell & ger bränsle till satsning för att hjälpa hållbara bolag öka försäljningen

Pressrelease 2020-01-22

Protosell bygger vidare för att hjälpa företag med hållbara affärsidéer att accelerera försäljningen och gör en högoktanig rekrytering av Adnan Krso, som går in som vice VD i den expansiva verksamheten.

Protosell har under 20 år arbetat för att företag med stark innovationskraft och en reell önskan om att tillföra hållbara värden, skall kunna förverkliga sin potential genom att koppla ihop dessa med potentiella köpare på den nordiska och tyska marknaden.

Adnan som innehaft positioner som COO på Resurs Bank,
Chief Digital Officer och affärsutvecklingschef på Öresundskraft, närmast från IT-konsultbolaget Consid, axlar rollen
som vice VD för Protosell.

Adnan blir instrumentell i utvecklingen av en spännande företagsgrupp där vi de senaste åren lagt spelplanen för vart vi vill växa, och Adnan kommer med sin erfarenhet inom ledarskap och affärsutveckling tillse att vi når utveckling enligt plan. Protosell fokuserar på produkter och tjänster där det finns ett underliggande marknadsbehov som inte fullt ut är tillgodosett, och där vi kan bidra genom att ta position i transaktionskedjan mellan köpare och säljare. För att lyckas med våra högt ställda mål krävs ett utvecklande ledarskap och en god förmåga att förstå de underliggande mekanismer som ger framgång, vilket vi ser att Adnan har, säger delägare och VD Karolina Wallin Brorsson.”

Företaget som startade som CRM-konsulter 1999, har under åren utvecklats till att använda både data och mänsklig expertis för att bidra med värde i sälj/köp-relationen mellan företag och deras marknad.

Digital utveckling, allt snabbare kommunikationsflöden samt högre krav från kunder och omvärlden gör att beslutsfattarna inom B2B och komplexa affärer behöver utvecklas i allt snabbare takt. Utvecklingen kräver hög anpassningsförmåga, resultatinriktat relationsbyggande – både mänskligt och digitalt, samt kanske framförallt förmåga att fatta datadrivna beslut. Att få möjligheten att arbeta på Protosell, ett företag som i många år framgångsrikt har möjliggjort för våra kunder att lyckas i sina affärer är en ynnest. Jag ser fram emot att bidra till att verksamheten utvecklas tillsammans med våra kunder och partners samt att utveckla våra affärer till att bli det mest självklara valet när företag ska utveckla sin försäljning och sina kundrelationer, säger Adnan Krso, vice VD på Protosell.”

Protosell har beslutat att Ängelholm skall vara företagets primära tillväxtort, där man arbetar mot hela Norden, Tyskland och Österrike, men har även kollegor med spetskompetens i Stockholm och Göteborg.

Under flera år har företaget succesivt vuxit sin position mot den tyska marknaden och har numera tre fastanställda personer från Tyskland/Österrike.

Om företaget Protosell:

Med 20 års erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att accelerera försäljningen har Protosell intagit en central roll i kundernas utveckling av sin säljdrivande dialog, där det digitala och det mellanmänskliga samverkar för att nå både resultat och långsiktighet. Protosell har cirka 50 medarbetare med både språklig och kulturell kompetens för framgångsrikt sälj- och marknadsstöd i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

Kontakt: Karolina Wallin Brorsson, karolina.brorsson@protosell.se tel: 0735-254588

Adnan Krso, adnan.krso@protosell.se

Rulla till toppen