Alice Orbelin
Buisness growth manager
Jag hjälper tillväxtföretag att accelerera sin försäljning genom att kombinera inbound, outbound och social selling metoder och kallar det för SMARTBOUND. Med kompetens och entreprenörsanda transformerar vi företag och individer till den nya spelplanen inom sälj och marknad.
Maila mig
Barbara Rozza
Area sales manager
Jag har varit på ProToSell sedan 2008, och något av det roligaste jag vet är att vara med på kundens resa, skapa nya affärsmöjligheter, bygga och vidareutveckla kundens affär. Det gäller att ha roligt på jobb.
Maila mig
Sara Dalsfelt
Account manager
Sedan 2014 har jag bistått våra kunder i det operativa arbetet med att dagligen boka in framgångsrika möten. Jag har från första parkett sett vilken skillnad mina möten gjort för våra kunder, och därmed varit med i processen från ax till limpa. Att i närhet med uppdragsgivaren identifiera behov och leverera en lösning är den gyllene del som kallas vardag för mig.
Maila mig
Karolina Wallin Brorsson
VD
Maila mig
Protosell AB
Telefon Huvudväxel +46 431 45 58 00

Stockholm +46 8 555 536 10
Norrlandsgatan 26, SE-111 46 Stockholm

Ängelholm +46 431 45 58 00
Storgatan 40, SE-262 32 Ängelholm

Göteborg +46 31 375 73 41
Järnvågsgatan 3, SE- 413 27 Göteborg

Kontakta oss gärna

Social Selling är större än LinkedIn

Är socialt säljande bara ett annat ord för LinkedIn? Vi hör ofta detta när det pratas om social selling. När ditt företag bygger ett program för socialt säljande, ha följande punkter i åtanke när du försöker sätta fingret på vad som sker på marknaden idag. Först Och...
Läs mer på vår blogg

Hur du optimerar överlämningen av leads mellan marknadsföring och sälj.

Historiskt sett kan den största orsaken till konflikter mellan marknadsföring och sälj sammanfattas med ett ord. Leads. Marknadsföring genererar leads. Sälj avgör att de flesta av dessa leads inte är kvalificerade. De säger till marknadsföringsavdelningen att de...
Läs mer på vår blogg

Hur du skapar samspel med dina köpare med inbound.

Varför skall man anamma inbound metodiken? Köpbeteendet har förändrats därför att Individer idag startar för det mesta sin köpresa med att söka på nätet. Därför måste vi se till att vi finns tillgängliga för våra potentiella och befintliga kunder. Att jobba med...
Läs mer på vår blogg

LÖGNERNA DITT SÄLJTEAM ANVÄNDER OM SIN SÄLJTAKT

I detta inlägg avslöjar vi lögnerna som ditt säljteam använder om sin säljtakt och vad du kan göra åt det, färsk data om B2B-säljarens död, och hur säljare kan få ut så mycket värde som möjligt från socialt säljande.  Hur ser rätt säljtakt ut, och hur kan företag...
Läs mer på vår blogg

Forna ärkekonkurrenterna satsar i ProToSell för att hjälpa företag att accelerera försäljningen

Protosell bygger vidare på sitt dream-team med rekryteringen av den välrenommerade experten inom outbound, inbound marketing och social selling, Alice Orbelin, tidigare VD på ProToSells ärke-konkurrent. Förstärkningen blir ytterligare en pusselbit på plats i arbetet att hjälpa ProToSells kunder till större framgångar inom såväl digital marknadsföring som personlig försäljning. Alice leder också den nya satsningen på etablering i Göteborg.

Läs mer på vår blogg

Din ultimata november-spellista, & lite tacksamhet…

November, bästa månaden? Förutom att ge dig den ultimata spellistan att förgylla november-dagarna och peppa dig att inbringa härlig business vill vi passa på att slå ett slag för lite tacksamhet denna månad med kanske oförtjänt dåligt rykte. November är en månad för...
Läs mer på vår blogg

Welcome Home! Hemvändaren Patrik ska lyfta ProToSells kunder till nya digitala höjder

Protosell bygger vidare på sin digitala satsning med en grundmurad och betongtung rekrytering. Fattas bara eftersom det handlar om muraren och Ängelholmsonen Patrik Nilsson som de senaste tio åren arbetat i den digitala marknadsföringens epicentrum. Nu kliver han...
Läs mer på vår blogg

Ja jädrar vi lyckades!

Vi är stolta, tacksamma & hungriga Under första halvåret 2017 har Protosell skapat 12 nya arbetstillfällen! Det gör oss glada, stolta och tacksamma. För egentligen bygger framgången på en enda sak. Våra kunder tycker om det vi gör! Om vi inte hade varit värdefulla...
Läs mer på vår blogg

Boosta din business hösten 2017

Augusti…. …är en slags brytpunkt, en chans till nystart och löften om kommande möjligheter. Det kan vara en bra tid nu att fundera över vad du vill åstadkomma under hösten, och vad som krävs för att nå dina affärsmässiga mål. Vi har samlat fem essentiella...
Läs mer på vår blogg

Din ultimata spellista för att tagga igång hösten

Vi har skapat den ultimata spellistan som garanterat fyller dig med endorfiner inför höstsäsongen.
Lyssna på listan här, och läs även om varför du skall lyssna på musik medan du jobbar.

Läs mer på vår blogg

Kursdeltagaren Jonas: Det var jäkligt bra! Protosell Academy får ett mycket bra betyg ✨

Energi Sverige har vuxit snabbt de senaste tio åren och är idag det tredje största elhandelsbolaget i Sverige. För att vässa sin telefonbearbetning och bli mer framgångsrika inom prospektering har Energi Sverige satt sig i skolbänken hos Protosell. Närmare bestämt Protosell Academy.

Läs mer på vår blogg

Pressmeddelande: ProToSell rekryterar internationell försäljningschef för digital expansion

ProToSells nya försäljningschef Catarina Ek är passionerat besjälad av försäljning och marknadsföring. Gärna med stöd av Marketing Automation. Med en internationell karriär som modedesigner, egen företagare och senast som Försäljnings- och marknadschef för EF i Hong...
Läs mer på vår blogg

Vem är marketing automation för?

Vad är marketing automation? Vad gör marketing automation för dig? Vem kan använda den? Vi fick ett snack med marketing automation-föreläsaren och Head of Digital på ProToSell, Anthony Seymour. “Marketing automation technology works in a very simple way, it...
Läs mer på vår blogg

Sömnen & säljet – så når du resultat utan att ta kål på dig själv!

Så når du försäljningsresultat utan att ta kål på dig själv! För oss som jobbar med försäljning (vilket vi alla i någon mening gör) handlar maj också om hur säljmålen uppfyllts under våren. Istället för att du ska skrapa ihop resterna av dig själv när ledigheten börjar närma sig, finns det fortfarande chans att gå in i semesterstämning pigg och stark: läs dina tre tips.

Läs mer på vår blogg

ProToSell och eEducation Albert gör gemensam sak för att lyfta mattekunskaper

Efter lanseringen av den digitala tjänsten 2016 har Arta Mandegari och medgrundaren Salman Eskandari rest land och rike runt för att presentera Albert på främst högstadieskolor. Rektorer och mattelärare har fått lära känna den nya, smarta mattehjälparen och ett snabbt växande antal skolor har satsar på tjänsten som komplement till övrigt mattestöd. Eftersom eEducation fortfarande är ett nystartat företag har de tagit hjälp med bearbetningen av den svenska skolmarknaden. ProToSell har fått förtroendet att stötta bolaget i marknadsbearbetningen.

Läs mer på vår blogg

Öka försäljningen och välmåendet genom powerwalk på lunchen

Kanske ser din arbetsplats ut ungefär som vår? Kontorsarbete, sammanträden, kundmöten, resor och ett visst mått att press och stress. Många dagar spännande, aktivt och roligt. Men en sak är vetenskapen överens om. Den mänskliga kroppen är dåligt byggd för ett helt stillasittande liv. Sanningen att det typiska ”kontors- och tjänstemannalivet” riskerar att göra våra kroppar och sinnen svagare. Efter att vi en längre tid diskuterat HUR vi skulle kunna erbjuda en motionsform som passar majoriteten av medarbetarna på ProToSell kom vi plötsligt på hur vi skulle öka pulsen hos kollegorna. Lyckligtvis finns det ett enkelt och billigt recept till ökat välmående och rörelse. Ut och gå!

Läs mer på vår blogg

Det är under sommaren vinnarna rycker ifrån i säljet

Du vet hur det brukar vara. Lagom till midsommar (eller tidigare) så tycks säljarbetet gå in i semester-läge för att först framåt slutet av augusti ha fått upp farten igen. Med andra ord… nästan 2,5 månaders vakuum och dyrbart förlorad tid i ditt årliga säljarbete. Är det ok med dig (och ditt säljmål)… ok, må så vara…men om du vill mer föreslår jag att du använder de dyrbara sommarmånaderna till att dra ifrån konkurrenterna, men utan att ge avkall på dina härliga semesterveckor. Läs våra fem tips om hur du använder sommaren till att accelerera försäljningen.

Läs mer på vår blogg

Kom och lyssna på ProToSell på #gbgtechweek

ProToSell är inbjudna att tala tillsammans med grundaren av Nelly.com, Jarno Vanhatapio. Den tidigare Nelly-grundaren Jarno kommer att berätta om hur han har lyckats driva upp sitt senaste e-handelsbolag, modesajten NA-KD i rekordfart. Karolina kommer att tala om hur digitala och analoga tekniker tillsammans attraherar kunder online och offline och Anthony lägger ut kartan för hur man bäst använder Marketing Automation för att öka försäljningen.

Läs mer på vår blogg

En Stad i Ljus – Landskrona om Digitaliseringen & Säljet

Vi alla jobbar med försäljning av något slag; för Landskrona handlar det om att skapa en fantastisk (kund)upplevelse för de som väljer att bo i kommunen.
Det är mycket som talar för att digitaliseringens framfart kommer göra att folk i allt större utsträckning väljer att bosätta sig utanför storstadsområdena, och jag tror att det är läge för kommunerna i regionen att se upp; ett Landskrona som för redan 470 år sedan lyckades med en stark inflyttning av borgare (visserligen med 4 års skattefrihet som inflyttningslöfte) – kommer resa sig igen och blir en tuff konkurrent till de andra havsnära kommunerna.

Läs mer på vår blogg

Så bygger du försäljningsframgångar med Minecraft

Minecraft är en fantastisk metafor för hur vi kan förhålla sig till omvärlden, och i förlängningen våra kunder. Man börja ”hacka”, hjälps åt och samarbetar. Det finns inga tydliga regler, ingen riktning. Med andra ord, man prövar sig fram för att hitta den mest framgångsrika modellen. Lite som ”learning by doing”. Så komiskt nog använder jag ett datorspel som metafor för att ge inspiration på hur du kan skapa en mellanmänsklig kundupplevelse (CX) i världsklass.

Läs mer på vår blogg

Tystnad lämnar inga digitala spår

Är du ärlig i din vilja att förstå, hjälpa och utbilda din publik – med glädje och kreativitet som ledstjärnor, så kommer du inte bara skapa en inkluderande dialog, utan också locka till dialog bland dina mer tystlåtna anhängare. Detta kommer att bli viktigare och viktigare, eftersom ju yngre publik du vill nå, desto känsligare blir de också för det som INTE är autentiskt. Äkta är det nya svarta, glöm inte det!

Läs mer på vår blogg

Kostnadsfritt Frukostseminarium 30 mars i Landskrona – Digitaliseringen & säljet

Landskrona är på frammarsch och intresset för att etablera sitt företag här eller flytta hit är stort. Landskrona stad och Landskrona BoIS bjuder gemensamt in näringslivet till en innehållsrik morgon på Landskrona teater om utveckling, framtid och trender.  ...
Läs mer på vår blogg

Dags att slänga dina buyers personas i papperskorgen?

I tider som dessa när disruption är ordet på alla läppar, ja då är det också så att kundernas affärsmodeller, riktningar och prioriterar ändras. Samtidigt som de vackra buyers personas som en gång skapades, helt plötsligt blivit pinsamt ouppdaterade. Byggandet av buyers personas har i många organisationer blivit något som man gjort en gång, en check-in-the-box på att man är en modern och humanistisk leverantör. Men man har fullständigt missat målet genom att utgå ifrån ett alldeles för statiskt förhållningssätt, och glömmer att en buyers persona behöver vara en del av samma snabba evolution som vår omvärld.

Läs mer på vår blogg

3 hacks för er digitala resa 2017

Vi möter nu den andra vågen av digitalisering där skärmar blir sensorer och artificiell intelligens börjar finnas i ting runt om oss. Och visst är ambivalensen kring vart digitaliseringens gränser skall dras fortfarande stor, men faktum är att teknikens framfart faktiskt skapar tid för oss att bygga relationer.

Läs mer på vår blogg

En fantastisk upplevelse i racet om kunden

Autoropa jobbar väldigt mycket med relationsmarknadsföring och mötet med kunden. När vi behöver gå ut till en lite större publik så har responsen varit avgörande med ProToSells hjälp. Den digitala arenan blir allt viktigare och på våra event har vi också en del yngre bilentusiaster som har över en miljon följare.

Läs mer på vår blogg

Pressmeddelande: ProToSell rekryterar ledande europeisk specialist inom Marketing Automation

Anthony Seymour har byggt upp Act-Ons marketing automation verksamhet i Europa och är en flitigt anlitad föreläsare på konferenser runt om i Europa. Nu tar han klivet från London till Ängelholm och ProToSell med siktet inställt på att lära de nordiska företagen att arbeta med Marketing Automation.

Läs mer på vår blogg

Vad säger våra kunder?

Lyssna inte bara på oss, läs även vad våra kunder säger

"To stay relevant to our clients and increase effectiveness and efficiency, we are currently piloting Act-On as one of the leading marketing automation systems. Together with ProToSell we are working to enhance our client’s experience by a mix of outbound and inbound marketing. And, since marketing and sales are becoming more and more intertwined, it is important for us to work as one team and further develop our work with lead management and ensure that we act and react on our clients’ needs to best support them on their internationalization journeys, whether it is foreign investors investing and expanding in Sweden or companies in Sweden growing their international revenue."

Anna Clarin

Digital Marketing Manager, Business Sweden

"ProToSells arbete har gjort att vi nått ut till våra drömkunder, och där fokus legat på att ge kunderna en vippad känsla, med exklusiv förhandsinformation om eventet."

Natalie Ibron

Projektledare på marknadsavdelningen, Autoropa

"Vi har jobbat tillsammans ProToSell under lång tid. ProToSell har god kunskap och förståelse för våra kunder och vårt utbud. Sedan gillar jag att ProToSell har tydliga processer och bra verktyg där vi kan följa hur arbetet går i realtid."

Annika Ferlin

Partner Marketing, Microsoft