Vi söker en hjälte som vill hjälpa företag att nå tillväxt!

 

På ProToSell arbetar vi med att hjälpa företag att ställa om till framtidens försäljning, där sälj och marknad samverkar genom digitala verktyg och smarta kommunikationsvägar. Vi söker därför dig med erfarenhet av affärsutveckling/försäljning på strategisk nivå, och som har förstått hur framtidens försäljning inom B2B kommer att bedrivas.  För dig med energi och driv utöver det vanliga, en enorm innovationskraft och stor passion för att hjälpa företag att nå tillväxt kan vi härmed erbjuda en extremt spännande och unik möjlighet.

 

 

Om tjänsten

I din roll som affärsutvecklare/KAM på ProToSell så kommer du att arbeta dedikerat mot både befintliga nyckelkunder och prospekts på den nordiska marknaden, med de primära syftet att hjälpa dessa företag att på bästa sätt
accelerera sin försäljning och vara bäst i branschen.
Vi arbetar efter devisen mycket frihet under ansvar och ser därför att du har en god förmåga att strukturera din tid och arbeta självständigt mot tydliga målbilder. Du förväntas ha kunskap och vilja att driva hela försäljningsprocessen från start till mål, men har självklart tillgång till intern kompetens i form av erfarna projektledare, digitala marknadsstrateger och marketing automation-specialister som kan hjälpa dig att utforma vinnande koncept för de kunder du bearbetar.
Du kommer att ingå i ett extremt kunnigt och drivet team med höga ambitioner och gedigen branscherfarenhet, och det är därför viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team för att uppnå de resultat som krävs.

Vi erbjuder dig

En snabbväxande verksamhet

Ett omväxlande och utmanande arbete i en snabbväxande och dynamisk kultur

En nyckelroll i bolagets frontline

Ett genuint och professionellt kundfokus som verkligen gör skillnad för våra kunder.

Sköna kollegor

Idérika, rastlösa, vetgiriga och sprudlande kollegor

Omsorg

Familjär stämning i en hjärtlig och dynamisk kultur.

Centrala och moderna kontor

Ett omväxlande och spännande arbete med möjlighet att jobba deltid på någon av våra kontor i Ängelholm eller Göteborg.

Unika möjligheter

Möjlighet att i framtiden ha hela Europa som arbetsplats

Modernitet

De modernaste, digitala verktygen på marknaden

Kundglädje

Ett genuint och professionellt kundfokus som verkligen gör skillnad för våra kunder

Om företaget

Vi erbjuder företag att accelerera försäljningen och nå excellens i kundupplevelsen genom mätbara och affärsbringade lösningar för leadsgenerering, telemarketing, chatt, digital marknadsföring (account based marketing, marketing automation) samt utbildningar inom våra expertområden.

Vår primärmarknad är Norden, och vi bedriver sedan 2016 även verksamhet mot den tyska marknaden. Vi har uthålligt under många år visat att vi bidrar till tillväxt i Sverige, och har skapat många arbetsfällen (är ett 50-tal anställda). Vi blev Gasellföretag 2012 och 2016 och har sedan flertalet år haft AAA-kreditrating (även 2018).


  • Digital operation & marketing automation 30%
  • Konverteringsarbete såsom mötesbokning & operationell chatt 80%
  • Utbildningar inom ProToSell Academy 25%
  • Eventsupport 40%

Om dig som söker

Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande, orädd att ta initiativ och som vill vara med och bygga upp och etablera ProToSell på den nordiska och europeiska marknaden.
Vi ser att du som söker:

  • Vill åstadkomma något utöver det vanliga
  • Har en stark vilja, ambition och driv för att nå uppsatta mål och att bygga upp en verksamhet
  • Har förmågan att tänka snabbt och strategisk
  • Är sugen på att jobba i ett snabbväxande och hungrigt företag
  • Har stora karriärambitioner samt en utpräglad vinnarskalle
  • Tycker om att ha många bollar i luften och att ständigt lära dig nya saker
  • Gillar att vara i situationer där det oväntade kan hända.

Övrigt:

  • Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet, är van med att jobba med CRM-system och innehar B-körkort.
  • ProToSell har kontor i både Ängelholm och Göteborg, varför tjänstgöringsort bestäms gemensamt. Dock kommer tjänsten att kräva närvaro på båda orterna på regelbunden basis.

Några i teamet du kommer jobba med

Alice Orbelin

Alice Orbelin

Business Growth Manager

Alice hjälper tillväxtföretag att accelerera sin försäljning genom att arbeta Smartbound.

Läs mer om Alice här.

Paulina Brorsson

Paulina Brorsson

vVD

Paulina Brorsson är vice VD på ProToSell och är den som ansvarar för HR frågor, samt kontaktperson för denna tjänsten.

Paulina har telefon +46704941943

Barbara Rosazza

Barbara Rosazza

Area Sales Manager

Barbara Rosazza är Area Sales Manager på ProToSell och arbetar med ProToSells kunder i Norden och Tyskland.
Sara Dalsfelt

Sara Dalsfelt

Area Sales Manager

Sara Dalsfelt arbetar med försäljning och rådgivning till ProToSells kunder.

Karolina Wallin Brorsson

Karolina Wallin Brorsson

VD

Karolina Wallin Brorsson är VD på ProToSell.

Ansökan:

För att söka tjänsten skickar du ditt CV och ett personligt brev till Alice Orbelin, Business Growth Manager på ProToSell.
Alice når du på alice.orbelin@protosell.se, eller +46 733 73 26 96.

Varmt välkommen med din ansökan!

Forna ärkekonkurrenterna satsar i ProToSell för att hjälpa företag att accelerera försäljningen

Protosell bygger vidare på sitt dream-team med rekryteringen av den välrenommerade experten inom outbound, inbound marketing och social selling, Alice Orbelin, tidigare VD på ProToSells ärke-konkurrent. Förstärkningen blir ytterligare en pusselbit på plats i arbetet att hjälpa ProToSells kunder till större framgångar inom såväl digital marknadsföring som personlig försäljning. Alice leder också den nya satsningen på etablering i Göteborg.

läs mer

Ja jädrar vi lyckades!

Vi är stolta, tacksamma & hungriga Under första halvåret 2017 har Protosell skapat 12 nya arbetstillfällen! Det gör oss glada, stolta och tacksamma. För egentligen bygger framgången på en enda sak. Våra kunder tycker om det vi gör! Om vi inte hade varit värdefulla... läs mer

Sömnen & säljet – så når du resultat utan att ta kål på dig själv!

Så når du försäljningsresultat utan att ta kål på dig själv! För oss som jobbar med försäljning (vilket vi alla i någon mening gör) handlar maj också om hur säljmålen uppfyllts under våren. Istället för att du ska skrapa ihop resterna av dig själv när ledigheten börjar närma sig, finns det fortfarande chans att gå in i semesterstämning pigg och stark: läs dina tre tips.

läs mer

ProToSell och eEducation Albert gör gemensam sak för att lyfta mattekunskaper

Efter lanseringen av den digitala tjänsten 2016 har Arta Mandegari och medgrundaren Salman Eskandari rest land och rike runt för att presentera Albert på främst högstadieskolor. Rektorer och mattelärare har fått lära känna den nya, smarta mattehjälparen och ett snabbt växande antal skolor har satsar på tjänsten som komplement till övrigt mattestöd. Eftersom eEducation fortfarande är ett nystartat företag har de tagit hjälp med bearbetningen av den svenska skolmarknaden. ProToSell har fått förtroendet att stötta bolaget i marknadsbearbetningen.

läs mer

Öka försäljningen och välmåendet genom powerwalk på lunchen

Kanske ser din arbetsplats ut ungefär som vår? Kontorsarbete, sammanträden, kundmöten, resor och ett visst mått att press och stress. Många dagar spännande, aktivt och roligt. Men en sak är vetenskapen överens om. Den mänskliga kroppen är dåligt byggd för ett helt stillasittande liv. Sanningen att det typiska ”kontors- och tjänstemannalivet” riskerar att göra våra kroppar och sinnen svagare. Efter att vi en längre tid diskuterat HUR vi skulle kunna erbjuda en motionsform som passar majoriteten av medarbetarna på ProToSell kom vi plötsligt på hur vi skulle öka pulsen hos kollegorna. Lyckligtvis finns det ett enkelt och billigt recept till ökat välmående och rörelse. Ut och gå!

läs mer

Det är under sommaren vinnarna rycker ifrån i säljet

Du vet hur det brukar vara. Lagom till midsommar (eller tidigare) så tycks säljarbetet gå in i semester-läge för att först framåt slutet av augusti ha fått upp farten igen. Med andra ord… nästan 2,5 månaders vakuum och dyrbart förlorad tid i ditt årliga säljarbete. Är det ok med dig (och ditt säljmål)… ok, må så vara…men om du vill mer föreslår jag att du använder de dyrbara sommarmånaderna till att dra ifrån konkurrenterna, men utan att ge avkall på dina härliga semesterveckor. Läs våra fem tips om hur du använder sommaren till att accelerera försäljningen.

läs mer

Kom och lyssna på ProToSell på #gbgtechweek

ProToSell är inbjudna att tala tillsammans med grundaren av Nelly.com, Jarno Vanhatapio. Den tidigare Nelly-grundaren Jarno kommer att berätta om hur han har lyckats driva upp sitt senaste e-handelsbolag, modesajten NA-KD i rekordfart. Karolina kommer att tala om hur digitala och analoga tekniker tillsammans attraherar kunder online och offline och Anthony lägger ut kartan för hur man bäst använder Marketing Automation för att öka försäljningen.

läs mer

En Stad i Ljus – Landskrona om Digitaliseringen & Säljet

Vi alla jobbar med försäljning av något slag; för Landskrona handlar det om att skapa en fantastisk (kund)upplevelse för de som väljer att bo i kommunen.
Det är mycket som talar för att digitaliseringens framfart kommer göra att folk i allt större utsträckning väljer att bosätta sig utanför storstadsområdena, och jag tror att det är läge för kommunerna i regionen att se upp; ett Landskrona som för redan 470 år sedan lyckades med en stark inflyttning av borgare (visserligen med 4 års skattefrihet som inflyttningslöfte) – kommer resa sig igen och blir en tuff konkurrent till de andra havsnära kommunerna.

läs mer

Så bygger du försäljningsframgångar med Minecraft

Minecraft är en fantastisk metafor för hur vi kan förhålla sig till omvärlden, och i förlängningen våra kunder. Man börja ”hacka”, hjälps åt och samarbetar. Det finns inga tydliga regler, ingen riktning. Med andra ord, man prövar sig fram för att hitta den mest framgångsrika modellen. Lite som ”learning by doing”. Så komiskt nog använder jag ett datorspel som metafor för att ge inspiration på hur du kan skapa en mellanmänsklig kundupplevelse (CX) i världsklass.

läs mer

Tystnad lämnar inga digitala spår

Är du ärlig i din vilja att förstå, hjälpa och utbilda din publik – med glädje och kreativitet som ledstjärnor, så kommer du inte bara skapa en inkluderande dialog, utan också locka till dialog bland dina mer tystlåtna anhängare. Detta kommer att bli viktigare och viktigare, eftersom ju yngre publik du vill nå, desto känsligare blir de också för det som INTE är autentiskt. Äkta är det nya svarta, glöm inte det!

läs mer

Dags att slänga dina buyers personas i papperskorgen?

I tider som dessa när disruption är ordet på alla läppar, ja då är det också så att kundernas affärsmodeller, riktningar och prioriterar ändras. Samtidigt som de vackra buyers personas som en gång skapades, helt plötsligt blivit pinsamt ouppdaterade. Byggandet av buyers personas har i många organisationer blivit något som man gjort en gång, en check-in-the-box på att man är en modern och humanistisk leverantör. Men man har fullständigt missat målet genom att utgå ifrån ett alldeles för statiskt förhållningssätt, och glömmer att en buyers persona behöver vara en del av samma snabba evolution som vår omvärld.

läs mer

En fantastisk upplevelse i racet om kunden

Autoropa jobbar väldigt mycket med relationsmarknadsföring och mötet med kunden. När vi behöver gå ut till en lite större publik så har responsen varit avgörande med ProToSells hjälp. Den digitala arenan blir allt viktigare och på våra event har vi också en del yngre bilentusiaster som har över en miljon följare.

läs mer