Eventsupport som skapar vinst

Viss kunskap förmedlas bäst live, och event är ett mycket effektivt sätt att bygga fantastiska kundrelationer – rätt hanterat. Välkommen att läsa om vår eventsupport!

Jag vill ha hjälp att skapa en event-succé

Inför ditt event

 

Under det viktiga inbjudningsarbetet hjälper vi er med taktiker och operationellt arbete för att

  • segmentera drömmålgruppen.
  • marknadsför eventet i digitala kanaler.
  • bjuda in deltagare digitalt och genom innesäljare och telemarketing.

Hos oss får du tillgång till ett skräddarsytt team som kan just din bransch, och som har dokumenterad erfarenhet inom våra områden.

Kommunikation under eventet

 

Skapa WOW-faktorn under eventet genom att bedriva relevant kommunikation i fler kanaler, exempelvis:

 

  • Pusha ut kommunikation i sociala medier med highlights och bilder.
  • Skicka SMS med citat eller länkar.

Det viktigaste händer efter eventet

 

Boosta upplevelsen av eventet och hjälp kunden ett steg närmre affär, genom vår uppföljningsservice.

  • Vi distribuerar (digitalt) en utvald samling av innehållet från eventet – snyggt förpackat!
  • Vi genomför mellanmänskliga dialoger per telefon för att följa upp upplevelsen och generera leads, förslagsvis genom inbokade kundmöten.
  • Vi kommunicerar även till dem som inte kom med “Vi saknade dig”, både genom personliga samtal och e-post.

Det finns inget som slår det mellanmänskliga mötet. De unika fördelarna med ett event är många och viss kunskap förmedlas bäst ”live”. Här är några av våra discipliner som du kan använda för att får optimalt resultat av ditt event.


Datamining

Bygg relevant data om dina kunder
fr.3/kr pr kontakt
  •  bygg data om din drömmålgrupp
  • få uppdaterad informartion om företagen på dina marknader
  •  uppdatera befintlig kunddata
Läs mer

GDPR anpassa din kunddatabas med inbjudningsarbetet

Vi för dialog med dina kunder och presumtiva kunder och verifierar samtycke till kommunikation
fr90/kr per komplett analys
  •  gör din data GDPR anpassad
  •  vi bjuder in deltagare och får samtycke till kommunikation
  • bygg mer personaliserad kommunikation
Läs mer

Marketing automation

Personalisera din kommunikation beroende på vart kunden är i sin köpresa
fr.5/tkr per mån
  •  en omfattande audit (vi inventerar hela er Tech-miljö, undersöker och analyserar inbound- och outbound-processer
  •  ni får en erfaren digital strateg som leder arbetet
  • en utömmande och precis analys på nuläge och åtgärdsförslag
Läs mer

Vad säger våra kunder?

Lyssna inte bara på oss, läs även vad våra kunder säger

“To stay relevant to our clients and increase effectiveness and efficiency, we are currently piloting Act-On as one of the leading marketing automation systems. Together with ProToSell we are working to enhance our client’s experience by a mix of outbound and inbound marketing. And, since marketing and sales are becoming more and more intertwined, it is important for us to work as one team and further develop our work with lead management and ensure that we act and react on our clients’ needs to best support them on their internationalization journeys, whether it is foreign investors investing and expanding in Sweden or companies in Sweden growing their international revenue.”

Anna Clarin

Digital Marketing Manager, Business Sweden

“ProToSells arbete har gjort att vi nått ut till våra drömkunder, och där fokus legat på att ge kunderna en vippad känsla, med exklusiv förhandsinformation om eventet.”

Natalie Ibron

Projektledare på marknadsavdelningen, Autoropa

“Vi har jobbat tillsammans ProToSell under lång tid. ProToSell har god kunskap och förståelse för våra kunder och vårt utbud. Sedan gillar jag att ProToSell har tydliga processer och bra verktyg där vi kan följa hur arbetet går i realtid.”

Annika Ferlin

Partner Marketing, Microsoft

Frequently Asked Questions

Är ProToSell GDPR anpassade?

GDPR är prioriterat hos oss och som medlemmar i branschorganisationen SWEDMA följer vi deras direktiv. Vi ser löpande till att ha uppdaterad information om de senaste direktiven som rör främst företagsförsäljning.

Vilka produkt- och tjänsteområden kan ProToSell?

ProToSell har ett skickligt team om 50 medarbetare, med specialistkompetens inom flera områden såsom revisionsföretag, advokatbyråer, ERP, hotell-& konferens, Automotive, IT-företag samt tillverkande industri.

Hur lång tid tar det för er att komma igång?

Normalt 2-4 veckor. Vi skapar ett koncept och skall tillsätta personer med lämplig profil och kunskap för att utföra arbetet åt er.

Hur ser sammansättningen av ProToSells team ut?

ProToSell har en erfaren leveransorganisation som består av konsulter, projektledare och koordinatorer med fokus på innesälj, marknadsstrategi, marketing automation, kursledare inom försäljning och prospektering mm.

Ska jag bygga ett team internt eller ta hjälp av konsultbolag?

Det behöver inte finnas någon motsättning mellan att bygga kunskap internt och ta extern hjälp. Vår roll är ofta att facilitera kunskapsbyggnad inom er organisation, och kan bidra med både kompetens och mantimmar för att ni så snabbt som möjligt skall få resultat. Den största kostnaden för företag ligger oftast i det man inte gör.

Var inte blyg

Vi ser fram emot att snacka accelererad försäljning

Hör av dig idag

Varför säljcoachning börjar med prospektering

Prospektering sägs ofta vara en av de viktigaste utmaningarna. Många av oss har tagit emot dåliga e-postmeddelanden, telefonsamtal och meddelanden på sociala medier. Frågan är då: hur kan man effektivt aktivera ett säljteam? ”Effektiv prospektering består aldrig av...
LÖGNERNA DITT SÄLJTEAM ANVÄNDER OM SIN SÄLJTAKT

LÖGNERNA DITT SÄLJTEAM ANVÄNDER OM SIN SÄLJTAKT

I detta inlägg avslöjar vi lögnerna som ditt säljteam använder om sin säljtakt och vad du kan göra åt det, färsk data om B2B-säljarens död, och hur säljare kan få ut så mycket värde som möjligt från socialt säljande.  Hur ser rätt säljtakt ut, och hur kan företag...