Chat with us, powered by LiveChat
x

Välkommen till protosell

- en lönsammare blogg

Hur du optimerar överlämningen av leads mellan marknadsföring och sälj

Historiskt sett kan den största orsaken till konflikter mellan marknadsföring och sälj sammanfattas med ett ord. Leads. Marknadsföring genererar leads. Sälj avgör att de flesta av dessa leads inte är kvalificerade. De säger till marknadsföringsavdelningen att de behöver fler leads. Marknadsförarna säger, ”Varför använder ni inte alla de leads vi redan gett

Hur du skapar samspel med dina köpare med inbound

Varför skall man anamma inbound metodiken? Köpbeteendet har förändrats därför att Individer idag startar för det mesta sin köpresa med att söka på nätet. Därför måste vi se till att vi finns tillgängliga för våra potentiella och befintliga kunder. Att jobba med inbound handlar egentligen om att kommunicera mer relevant

Varför säljcoachning börjar med prospektering

Prospektering sägs ofta vara en av de viktigaste utmaningarna. Många av oss har tagit emot dåliga e-postmeddelanden, telefonsamtal och meddelanden på sociala medier. Frågan är då: hur kan man effektivt aktivera ett säljteam? ”Effektiv prospektering består aldrig av ’en storlek passar alla’-metoder. Istället bör prospekteringen skräddarsys för att passa personens roll och

Protosell nominerade till årets företag

ProToSell nominerade till priset Årets företag 2018 i Ängelholm Så här skriver Ängelholms Näringsliv om utmärkelsen:  I år hade vi några fler nominerade än föregående år, ca 45 kandidater nominerades, vilket gjort att nomineringskommittén fick ett mastigt underlag att jobba med. Vi har väldigt många duktiga entreprenörer i vår kommun

Håll koll på säljavdelningen - följ oss