fbpx

Välkommen till protosell

- en lönsammare blogg

Hur du optimerar överlämningen av leads mellan marknadsföring och sälj.

Historiskt sett kan den största orsaken till konflikter mellan marknadsföring och sälj sammanfattas med ett ord. Leads. Marknadsföring genererar leads. Sälj avgör att de flesta av dessa leads inte är kvalificerade. De säger till marknadsföringsavdelningen att de behöver fler leads. Marknadsförarna säger, ”Varför använder ni inte alla de leads vi redan gett

Allabolag om säljexpertens bästa tips för att hänga med i en föränderlig omvärld

Allabolag.se intervjuade mig för de bästa försäljningstipsen för en föränderlig omvärld. Ett av de vanligaste misstagen att utgå från den egna produkten eller tjänsten när du vill sälja. Istället måste du tänka utifrån och in. Det vill säga att du behöver utgå från kundens problem, och hur ditt företag kan

Färska spaningar kring försäljning 2019

Hur säker kan du vara på att din research leder dig till den bästa lösningen istället för att du blir ”offer” för dem som dechiffrerat marknadsföringskoderna på nätet? Under årets Internet i Fokus var det dags att återkalla det konstnärliga perspektivet i försäljning. Detta i motsats till det mekaniska och

Millennials = generation svårsåld?

Tror du att millennials är en hopplös kund-grupp av curlade barn som aldrig köper något? Då är det dags att tänka om. Inom två år är de den kundgrupp som spenderar mest.   Tidningen Sälj! intervjuade mig i ett fördjupande reportage om hur vi skall tänka när vi säljer till

Håll koll på säljavdelningen - följ oss