Anthony Seymour har byggt upp Act-Ons marketing automation verksamhet i Europa och är en flitigt anlitad föreläsare på konferenser runt om i Europa. Nu tar han klivet från London till Ängelholm och ProToSell med siktet inställt på att lära de nordiska företagen att arbeta med Marketing Automation.

 

marketing automation expert for the Nordic region

Marketing automation specialist Anthony Seymour

Spetskunskap inom försäljning

Snabbväxande ProToSell fortsätter att utveckla sin spetskunskap inom försäljning. Sedan en tid tillbaka är Ängelholmsföretaget strategisk partner till världsledande Act-On som utvecklar programvara för digital marknadsföring. Nu tar företaget ytterligare ett steg och rekryterar mjukvaruföretagets produktspecialist från Londonkontoret, Anthony Seymour.

Anthony blir en nyckelspelare hos oss. Hans gedigna kunskaper inom Marketing Automation är värdefulla för oss och framför allt för våra kunder som vill utnyttja den digitala tekniken för att öka sin försäljning, säger Karolina Wallin Brorsson, vd ProToSell.

Anthony Seymour är brittisk medborgare och har under de senaste åren haft en avgörande roll i Act-Ons expansion i Europa. Han har byggt värdefulla kundrelationer på flera marknader i Europa och hans kunnande inom Marketing Automation har dessutom gjort honom till en flitigt anlitad föreläsare på konferenser. Anthony känner väl till ProToSell sedan tidigare då företaget varit en viktig kund.

Jag har länge varit imponerad av ProToSell ambitioner och affärskunnande och ser fram mot att ta mig an utmaningen att arbeta på de nordiska marknaderna, säger Anthony Seymour som nu blir Head of Digital på Protosell.

Även om det nordiska näringslivet generellt inte har kommit lika långt som det amerikanska eller det brittiska näringslivet, där sju av tio respektive fyra av tio företag arbetar med Marketing Automation, upplever han dock ett stort och kraftigt växande intresse för tekniken.

IT-mognaden i Norden är mycket hög så det ska bli ett nöje att få bidra i arbetet med att hjälpa de nordiska företagen att öka försäljningen med Marketing Automation, säger Anthony Seymour, Head of Digital på Protosell.

Digital närvaro krävs för att lyckas

Redan för fem år sedan insåg ProToSell att alla företag behöver en digital närvaro för att lyckas. Man måste helt enkelt finnas där kunderna finns – på nätet och i verkliga livet. Därför valde man tidigt att fokusera både på det som kallas för ”inbound marketing”- användandet av digitala tekniker för att kartlägga beteenden och locka besökarens intresse på nätet – och det som kallas för ”outbound marketing” – att bryta in och aktivt försöka påverka kunden för att skapa affärer med exempelvis ett telefonsamtal eller reklam.

Konverteringen är den stora utmaningen för många marknadsavdelningar och det är just detta som är vårt uppdrag – våra säljteam omvandlar helt enkelt möjligheter till konkreta leads för våra kunder, säger Karolina Wallin Brorsson.

Det kan handla om att boka ett säljmöte, kommunicera med potentiella kunder via olika chattar eller att bjuda in till seminarier – allt för att skapa möjligheter för fler affärer.

Idag ser vi oss som en one-stop shop där vi kan hjälpa våra kunder med marknadsföring och säljdrivande aktiviteter både ”offline” och ”online”, säger Karolina Wallin Brorsson.

Kontaktuppgifter:

Karolina Wallin Brorsson, VD ProToSell, 0735-25 45 88, karolina.brorsson@protosell.se 

Anthony Seymour, Head of Digital ProToSell, 0733-889858, anthony.seymour@protosell.se

ProToSell ProToSell hjälper företag att accelerera försäljningen och nå excellens i kundupplevelsen genom mätbara och affärsbringade lösningar för leadsgenerering, telemarketing, chatt, digital marknadsföring (marketing automation) samt utbildningar inom våra expertområden, på den nordiska och europeiska marknaden.