ProToSells nya försäljningschef Catarina Ek är passionerat besjälad av försäljning och marknadsföring. Gärna med stöd av Marketing Automation. Med en internationell karriär som modedesigner, egen företagare och senast som Försäljnings- och marknadschef för EF i Hong Kong, har hon packat upp sin väska på Protosell. Fokus? Personliga kundmöten i digitala kanaler.

Under de senaste fyra åren har jag varit med om att förflytta EF djupare in i den digitala världen med ökat fokus på Marketing Automation. Ett verktyg som idag är EFs viktigaste instrument för att få nya kunder i Asien. När det kommer till Marketing Automation är det avgörande att ge kunderna ett personligt bemötande oavsett om det handlar om nyhetsbrev, e-mail, sociala medier etc. Men för att lyckas gäller det att vara ännu mer individuella i kommunikationen, säger Catarina EK, ny Försäljningschef på Protosell.

En hemvändare som brinner för människor och affärer

Efter 13 år bosatt i Hong Kong har Catarina med familj valt att göra Bjärehalvön och Båstad till sitt hem. När valet kom till nästa arbetsplats föll blicken på Protosell i Ängelholm. Ett företag där hennes intresse för att utveckla försäljning står 100 procent i centrum.

Vid första besöket på Protosell kände jag direkt energin bland medarbetarna. Snabbt förstod jag att man är bäst på det man gör och verkligen brinner för försäljning och att skapa nya affärer för sina kunder. Protosell har mångåriga och djupa kunskaper om personliga kundmöten och hur man växer sina affärer. Med den erfarenheten blir vi också vassa inom digitala kanaler och Marketing Automation. Det ska bli väldigt roligt att bli en del av laget och få möta en massa spännande kollegor och kunder, säger Catarina.

Vill synliggöra styrkan med Marketing Automation

Tillsammans med ProToSells digitala chef Anthony Seymour och ett dedikerat team ska nu Catarina förstärka företagets satsning på digitala kundmöten till kunder över hela Norden. Fortfarande är Marketing Automation ett nytt begrepp för många och det krävs en pedagogisk ådra för att förklara dess många styrkor.

Många tänker att MA är stort och komplicerat. Men med erfarenhet från EF vet jag att det är enklare än man kan tro. Jag tänker göra Marketing Automation greppbart för både mina medarbetare och våra kunder. Det finns fantastiska möjligheter att skapa personlig och värdefull kommunikation med kunderna och riktningen är kristallklar. Marketing Automation är här för att stanna!

Och som erfaren försäljningschef vet Catarina hur hon vill bidra till ProToSells fortsatta expansion och utveckling.

”Det finns ingen konflikt mellan personliga och digitala kundmöten – tvärt om!”

Catarina EK – ny försäljningschef Protosell

Jag ska hjälpa mina säljkollegor nå sina och våra mål. Försäljningsprocessen får aldrig stanna, varken hos oss eller hos våra uppdragsgivare. Kundens resa och upplevelse av oss är det viktigaste vi har att förhålla oss till och vi måste hela tiden leverera kvalitet. I en tid när alltfler tävlar med pris vill vi tävla med kvalitet och tjänster som lyfter våra kunder. Det är därför Protosell finns, avslutar Catarina Ek, ny Försäljningschef på Protosell

Catarina Ek, Mobil: +46 733 73 03 11 catarina.ek@protosell.se

Karolina Wallin Brorsson, VD, Mobil: +46 735254588 karolina.brorsson@protosell.se