Maximera mellandagarna - och få en flygande start på 2018

Det finns 3 360 arbetsminuter mellan julafton och trettonhelgen – vi gör jobbet åt dig när du är ledig.

Jag vill ha kontakt direkt

Accelerera försäljningen

ProToSell har nästan 20 års erfarenhet av att hjälpa bolag att accelerera försäljningen.

Kundupplevelsen i centrum

Vi hjälper dig att skapa fantastiska kundupplevelser.

Använd digitala verktyg

Vi hjälper er att får ROI på era digitala verktyg.

Passa på att få jobbet gjort under mellandagarna

Vårt team kan både hjälpa till med operativt och strategiskt sälj- och marknadsarbete.


Få en komplett kartläggning

Vi uppdaterar och förädlar din data, och kartlägger 340 befattningshavare
fr90/kr per komplett analys
  •  uppdatera er data
  •  hitta dina nya önskekunder
  • bygg per personaliserad kommunikation
Läs mer

Digital audit

Få en kickstart på din kommunikation
fr.16/tkr
  •  en omfattande audit (vi inventerar hela er Tech-miljö, undersöker och analyserar inbound- och outbound-processer
  •  ni får en erfaren digital strateg som leder arbetet
  • en utömmande och precis analys på nuläge och åtgärdsförslag
Läs mer

Utbilda era säljare

Regelbunden säljutbildning skapar 50% högre försäljning per anställd
fr.6/tkr pr deltagare
  • få högre effektivitet & mer motiverade medarbetare
  • få uppdaterad kunskap inom respektive expertområde
  •  kom in i 2018 med ny energi och full motivation
Läs mer

Vad säger våra kunder?

Lyssna inte bara på oss, läs även vad våra kunder säger

”To stay relevant to our clients and increase effectiveness and efficiency, we are currently piloting Act-On as one of the leading marketing automation systems. Together with ProToSell we are working to enhance our client’s experience by a mix of outbound and inbound marketing. And, since marketing and sales are becoming more and more intertwined, it is important for us to work as one team and further develop our work with lead management and ensure that we act and react on our clients’ needs to best support them on their internationalization journeys, whether it is foreign investors investing and expanding in Sweden or companies in Sweden growing their international revenue.”

Anna Clarin

Digital Marketing Manager, Business Sweden

”ProToSells arbete har gjort att vi nått ut till våra drömkunder, och där fokus legat på att ge kunderna en vippad känsla, med exklusiv förhandsinformation om eventet.”

Natalie Ibron

Projektledare på marknadsavdelningen, Autotopa

”Vi har jobbat tillsammans ProToSell under lång tid. ProToSell har god kunskap och förståelse för våra kunder och vårt utbud. Sedan gillar jag att ProToSell har tydliga processer och bra verktyg där vi kan följa hur arbetet går i realtid.”

Annika Ferlin

Partner Marketing, Microsoft

Frequently Asked Questions

Är ProToSell GDPR anpassade?

GDPR är prioriterat hos oss och som medlemmar i branschorganisationen SWEDMA följer vi deras direktiv. Vi ser löpande till att ha uppdaterad information om de senaste direktiven som rör främst företagsförsäljning.

Vilka produkt- och tjänsteområden kan ProToSell?

ProToSell har ett skickligt team om 50 medarbetare, med specialistkompetens inom flera områden såsom revisionsföretag, advokatbyråer, ERP, hotell-& konferens, Automotive, IT-företag samt tillverkande industri.

Hur lång tid tar det för er att komma igång?

Normalt 2-4 veckor. Vi skapar ett koncept och skall tillsätta personer med lämplig profil och kunskap för att utföra arbetet åt er.

Hur ser sammansättningen av ProToSells team ut?

ProToSell har en erfaren leveransorganisation som består av konsulter, projektledare och koordinatorer med fokus på innesälj, marknadsstrategi, marketing automation, kursledare inom försäljning och prospektering mm.

Ska jag bygga ett team internt eller ta hjälp av konsultbolag?

Det behöver inte finnas någon motsättning mellan att bygga kunskap internt och ta extern hjälp. Vår roll är ofta att facilitera kunskapsbyggnad inom er organisation, och kan bidra med både kompetens och mantimmar för att ni så snabbt som möjligt skall få resultat. Den största kostnaden för företag ligger oftast i det man inte gör.

Var inte blyg

Vi ser fram emot att snacka accelererad försäljning

Hör av dig idag
Forna ärkekonkurrenterna satsar i ProToSell för att hjälpa företag att accelerera försäljningen

Forna ärkekonkurrenterna satsar i ProToSell för att hjälpa företag att accelerera försäljningen

Protosell bygger vidare på sitt dream-team med rekryteringen av den välrenommerade experten inom outbound, inbound marketing och social selling, Alice Orbelin, tidigare VD på ProToSells ärke-konkurrent. Förstärkningen blir ytterligare en pusselbit på plats i arbetet att hjälpa ProToSells kunder till större framgångar inom såväl digital marknadsföring som personlig försäljning. Alice leder också den nya satsningen på etablering i Göteborg.

Ja jädrar vi lyckades!

Ja jädrar vi lyckades!

Vi är stolta, tacksamma & hungriga Under första halvåret 2017 har Protosell skapat 12 nya arbetstillfällen! Det gör oss glada, stolta och tacksamma. För egentligen bygger framgången på en enda sak. Våra kunder tycker om det vi gör! Om vi inte hade varit värdefulla...
Sömnen & säljet – så når du resultat utan att ta kål på dig själv!

Sömnen & säljet – så når du resultat utan att ta kål på dig själv!

Så når du försäljningsresultat utan att ta kål på dig själv! För oss som jobbar med försäljning (vilket vi alla i någon mening gör) handlar maj också om hur säljmålen uppfyllts under våren. Istället för att du ska skrapa ihop resterna av dig själv när ledigheten börjar närma sig, finns det fortfarande chans att gå in i semesterstämning pigg och stark: läs dina tre tips.

ProToSell och eEducation Albert gör gemensam sak för att lyfta mattekunskaper

ProToSell och eEducation Albert gör gemensam sak för att lyfta mattekunskaper

Efter lanseringen av den digitala tjänsten 2016 har Arta Mandegari och medgrundaren Salman Eskandari rest land och rike runt för att presentera Albert på främst högstadieskolor. Rektorer och mattelärare har fått lära känna den nya, smarta mattehjälparen och ett snabbt växande antal skolor har satsar på tjänsten som komplement till övrigt mattestöd. Eftersom eEducation fortfarande är ett nystartat företag har de tagit hjälp med bearbetningen av den svenska skolmarknaden. ProToSell har fått förtroendet att stötta bolaget i marknadsbearbetningen.

Öka försäljningen och välmåendet genom powerwalk på lunchen

Öka försäljningen och välmåendet genom powerwalk på lunchen

Kanske ser din arbetsplats ut ungefär som vår? Kontorsarbete, sammanträden, kundmöten, resor och ett visst mått att press och stress. Många dagar spännande, aktivt och roligt. Men en sak är vetenskapen överens om. Den mänskliga kroppen är dåligt byggd för ett helt stillasittande liv. Sanningen att det typiska ”kontors- och tjänstemannalivet” riskerar att göra våra kroppar och sinnen svagare. Efter att vi en längre tid diskuterat HUR vi skulle kunna erbjuda en motionsform som passar majoriteten av medarbetarna på ProToSell kom vi plötsligt på hur vi skulle öka pulsen hos kollegorna. Lyckligtvis finns det ett enkelt och billigt recept till ökat välmående och rörelse. Ut och gå!

Det är under sommaren vinnarna rycker ifrån i säljet

Det är under sommaren vinnarna rycker ifrån i säljet

Du vet hur det brukar vara. Lagom till midsommar (eller tidigare) så tycks säljarbetet gå in i semester-läge för att först framåt slutet av augusti ha fått upp farten igen. Med andra ord… nästan 2,5 månaders vakuum och dyrbart förlorad tid i ditt årliga säljarbete. Är det ok med dig (och ditt säljmål)… ok, må så vara…men om du vill mer föreslår jag att du använder de dyrbara sommarmånaderna till att dra ifrån konkurrenterna, men utan att ge avkall på dina härliga semesterveckor. Läs våra fem tips om hur du använder sommaren till att accelerera försäljningen.

Kom och lyssna på ProToSell på #gbgtechweek

Kom och lyssna på ProToSell på #gbgtechweek

ProToSell är inbjudna att tala tillsammans med grundaren av Nelly.com, Jarno Vanhatapio. Den tidigare Nelly-grundaren Jarno kommer att berätta om hur han har lyckats driva upp sitt senaste e-handelsbolag, modesajten NA-KD i rekordfart. Karolina kommer att tala om hur digitala och analoga tekniker tillsammans attraherar kunder online och offline och Anthony lägger ut kartan för hur man bäst använder Marketing Automation för att öka försäljningen.

En Stad i Ljus – Landskrona om Digitaliseringen & Säljet

En Stad i Ljus – Landskrona om Digitaliseringen & Säljet

Vi alla jobbar med försäljning av något slag; för Landskrona handlar det om att skapa en fantastisk (kund)upplevelse för de som väljer att bo i kommunen.
Det är mycket som talar för att digitaliseringens framfart kommer göra att folk i allt större utsträckning väljer att bosätta sig utanför storstadsområdena, och jag tror att det är läge för kommunerna i regionen att se upp; ett Landskrona som för redan 470 år sedan lyckades med en stark inflyttning av borgare (visserligen med 4 års skattefrihet som inflyttningslöfte) – kommer resa sig igen och blir en tuff konkurrent till de andra havsnära kommunerna.

Så bygger du försäljningsframgångar med Minecraft

Så bygger du försäljningsframgångar med Minecraft

Minecraft är en fantastisk metafor för hur vi kan förhålla sig till omvärlden, och i förlängningen våra kunder. Man börja ”hacka”, hjälps åt och samarbetar. Det finns inga tydliga regler, ingen riktning. Med andra ord, man prövar sig fram för att hitta den mest framgångsrika modellen. Lite som ”learning by doing”. Så komiskt nog använder jag ett datorspel som metafor för att ge inspiration på hur du kan skapa en mellanmänsklig kundupplevelse (CX) i världsklass.

Tystnad lämnar inga digitala spår

Tystnad lämnar inga digitala spår

Är du ärlig i din vilja att förstå, hjälpa och utbilda din publik – med glädje och kreativitet som ledstjärnor, så kommer du inte bara skapa en inkluderande dialog, utan också locka till dialog bland dina mer tystlåtna anhängare. Detta kommer att bli viktigare och viktigare, eftersom ju yngre publik du vill nå, desto känsligare blir de också för det som INTE är autentiskt. Äkta är det nya svarta, glöm inte det!

Dags att slänga dina buyers personas i papperskorgen?

Dags att slänga dina buyers personas i papperskorgen?

I tider som dessa när disruption är ordet på alla läppar, ja då är det också så att kundernas affärsmodeller, riktningar och prioriterar ändras. Samtidigt som de vackra buyers personas som en gång skapades, helt plötsligt blivit pinsamt ouppdaterade. Byggandet av buyers personas har i många organisationer blivit något som man gjort en gång, en check-in-the-box på att man är en modern och humanistisk leverantör. Men man har fullständigt missat målet genom att utgå ifrån ett alldeles för statiskt förhållningssätt, och glömmer att en buyers persona behöver vara en del av samma snabba evolution som vår omvärld.

3 hacks för er digitala resa 2017

3 hacks för er digitala resa 2017

Vi möter nu den andra vågen av digitalisering där skärmar blir sensorer och artificiell intelligens börjar finnas i ting runt om oss. Och visst är ambivalensen kring vart digitaliseringens gränser skall dras fortfarande stor, men faktum är att teknikens framfart faktiskt skapar tid för oss att bygga relationer.

En fantastisk upplevelse i racet om kunden

En fantastisk upplevelse i racet om kunden

Autoropa jobbar väldigt mycket med relationsmarknadsföring och mötet med kunden. När vi behöver gå ut till en lite större publik så har responsen varit avgörande med ProToSells hjälp. Den digitala arenan blir allt viktigare och på våra event har vi också en del yngre bilentusiaster som har över en miljon följare.