Protosell bygger vidare på sin digitala satsning med en grundmurad och betongtung rekrytering. Fattas bara eftersom det handlar om muraren och Ängelholmsonen Patrik Nilsson som de senaste tio åren arbetat i den digitala marknadsföringens epicentrum. Nu kliver han ombord ProToSell för att få kunderna bli världsbäst på försäljning med hjälp av digital kompetens, digitala verktyg och processer.

En vecka på plats. Patrik har precis lärt sig hitta i ProToSells kontor men redan är hans analys klar. ProToSell ska vara en strategisk partner till sina kunders HELA kundresa! Fokus för uppdraget ryms på visitkortet och formuleras i tre små ord, som rymmer stora möjligheter! Digital Marketing Strategist. Att hjälpa kunder till växande försäljning med rätt digital strategi är en brinnande passion för Ängelholmsonen som återvände och hittade sitt nya hem i ProToSell.

Jag är som person närmast besatt av att bevisa för kunderna att digitala strategier verkligen lönar sig och kraftfullt bidrar till accelererad försäljning. Det är extremt viktigt för mig att kunna påvisa nyttan och det är en approach som drivit hela min karriär. Protosell är skitduktiga på det vi gör – denna styrka ska vi bygga vidare på med ökad fokus på branschens vassaste digitala säljteam, som jag nu får bli en del av, säger Patrik Nilsson.

Muraren blev ledande digital virtous

Att bygga starka digitala plattformar för kunder har kännetecknat Patriks yrkesliv. Efter att ha utbildat sig till murare i Ängelholm och byggt ett antal kåkar, växte samtidigt passionen för digital marknadsföring och konvertering. På kvällar och nätter läste Patrik allt han kom över inom affiliate marknadsföring och kodning av hemsidor. Han ställde sig frågan, ”Vem är bäst i världen på digital marknadsföring?” och ringde därpå upp VDn för ett bolag inom GroupM. Strax därpå hade Patrik jobb i mediabyrånätvärket som hanterade 50 procent av världens reklaminvesteringar digitalt och offline.

Jag fick börja längst ner på stegen men slutade i en chefsroll. Under åren har jag lotsat många av Sveriges och världens största varumärken till ökad försäljning i digitala kanaler och har hjälpt till att digitalisera och integrera erbjudanden i ett smartare sammanhang, med stor framgång för kunderna, säger Patrik.

Med ett unikt skill set inom digital marknadsföring, omnichannel-marknadsföring och marketing setup technology adderar Patrik kraft och strategi till ProToSells växande digitala säljteam. Ett team som ska hjälpa kunderna med HELA sin kundresa – där analogt och digitalt samarbetar optimalt och skapar ökad försäljning åt kunderna.

Vi förstärker kraftigt vår förmåga inom digitala strategier och vet att kunderna efterfrågar såväl tanke som utförande inom integrerad marknadsföring och försäljning. Idag finns det en massa företag som hoppat på en uppsjö av digitala verktyg men som inte kan integrera dessa i verkligheten. Vi ska hjälpa dem rensa i den digitala djungeln och trimma deras marknadsföring och försäljning med skarpa strategier, avslutar Patrik Nilsson, Digital Marketing Strategist på Protosell sedan oktober 2017.

Biografi:

Patrik Nilsson är Digital Marknadsstrateg på ProToSell, och arbetar med att hjälpa ProToSells kunder att integrera teknologi, försäljning och marknadsföring, för att stödja hela kundresan. Patrik har 8 års erfarenhet av digital marknadsföring med specialistkompetens inom MarTech, Attribution Modelling & Performance Marketing. Innan sin start hos ProToSell 2017 arbetade han på Nordic Morning, där han hjälpte kunder att förfina MarTech setups & implementera marknadsstrategier med mål att bryta ner silos, för några av Nordens största varumärken. Innan Nordic Morning var Patrik Head of Performance på GroupM bolaget Quisma, där han hjälpte bolag att förstå hur man värderar online trafik och sätter KPIer.  Patrik är en frekvent talare på mediaskolor, seminarium & konferenser, där han utbildar personer & bolag i utmaningar som marknaden står inför och hur man på bästa möjliga sätt löser dessa och förbereder sig för framtiden. Patrik har tilldelats pris från European Search Awards två gånger för sitt arbete med en av världens största organisationer inom den tredje sektorn.

Patrik Nilsson

+46733890189 PATRIK.NILSSON@PROTOSELL.SE